French 3

Devoirs pour lundi le 20 novembre:  paquet des adjectifs – jaune (1st 2 pages answer in complete sentences, only circle the responses on the last page)

If you were absent on Tuesday November 7th, you will have to make up a pop quiz.

Devoirs pour lundi, le 6 novembre: 2.1 reflexive and reciprocal verbs

Devoirs pour vendredi le 3 novembre: conjugations of reflexive and reciprocal verbs

Devoirs pour lundi le 20 octobre: Ch 2 vocab Pour Commencer (Nous allons le corriger avant l’interro)

Interro de vocabulaire du chapiter 2 sera lundi le 30 octobre

Devoirs #2 pour vendredi le 27 octobore:
Conjugate the verbs from the Chapter 2 vocabulary. You will have to look up/verify the conjugations you don’t know or aren’t sure about!!!  – The hand out with the verbs and conjugations charts was handed out in class, or you can just hand write it in notebook paper if you were absent.

Devoirs pour vendredi le 27 octobre: 
Dessinez une image d’une ville en employant au moins 20 nouveaux mots de vocabulaire.
Vous pouvez dessiner votre propre ville ou une ville imaginaire.   Il faut étiqueter (label) le vocabulaire.

Devoirs pour vendredi, le 20 octobre:  Lisez “le tailleur futé” et répondez aux questions à  la dernière page.  Comme d’habitude, soyez prêt à partagez vos réponses.

Examen sur chapitre 1 sera mardi le 24 octobre

Interested in going to France the summer of 2018?  Check out the link on the main page for more info…

Devoirs pour mardi, le 16 octobre: 1.3 Forming questions

La poésie!!  Votre tâche pour vendredi, le 13 octobre:

Concours du poème « Il pleure dans mon cœur »

  • Pratiquez le poème chez toi pour un concours vendredi!
    (p. 35 – n’oubliez pas que vous pouvez l’écouter sur le site VHL)
    Nous allons voter pour ce qui récite le poème avec la plus d’émotion

Poem competition judge sheet

Nom du récitant(e)________________________

1 = peut être meilleur   …  jusqu’à  …    5 = bravo !  fantastique !

  • La prononciation est claire – facile à comprendre                                            
    1    2     3     4    5
  • Les sentiments sont bien joués est ils sont pertinents au poème.         
    1    2     3     4    5
  • Le récital était bien convaincant – il m’a fait sentir les sentiments du poème
    1    2     3     4    5
  • Points au total __________

If you were absent Tuesday,  October 10th, you’ll need to make up a pop quiz! 

TUTOR TUESDAYS!
Want a little extra help from a real French teacher?  You are in luck! 
Every other Tuesday, Mme Fisher will offer free tutoring/guided study sessions to any Skyline High School French student. Please click here for the DATES of tutoring sessions. All sessions will start promptly at 3:10 in Portable 9.
In order for this opportunity to to take place, there must be at least 2 students attending, so bring some friends!
Tutoring for other subjects is also available!  For other subjects click here: ISF Fall Tutoring.
This information will also live in the “Forms and Documents” tab. 

Devoirs pour lundi, le 9 octobre:  Copy the idiomatic expression with avoir and faire on page 20-21 of your text book for your notes.

Devoirs pour lundi, le 2 octobre:
Vous avez des problèmes d’amour!
  Écrivez une petite lettre à un chroniqueur/chroniqueuse (advice columnist) dans laquelle vous expliquez votre problème (réel ou fictif) et demander des conseils.

  • Utilisez au moins 6 mots de vocabulaire dans votre lettre
  • Écrivez au moins 5 phrases complètes.
  • (lundi)Vous échangerez votre lettre à un/une camarade de classe (choisi par hasard par Madame) qui vous conseillera sur votre problème amoureux.
  • Il faut écrire au moins 4 phrases complètes
  • Soyez prêt à les partager avec la classe

Devoirs pour jeudi, le 28 septembre: 1.1 spell change verbs handout

Devoirs pour jeudi le 28 septembre: Conjuguemos: Spell Change Verbs – Present tense Do for at least 10 minutes at at least 85%

Interro sur le vocabulaire du chapitre 1 sera lundi le 25 septembre
+ make up syllabus quiz!

Devoirs pour vendredi le 22 septembre:
  Pour commencer

VHL (online text and website) create an account/sign in directions

Conjuguemos directions (how to create an account and do the activities). 

Commencez votre marathon de Conjueguemos!! Start NOW!Tthis will be due mardi le 19 septembre.
With the exception of
être, avoir, aller, faire, all must be done for at least 10 minutes at 85% or more to receive credit (and for a reasonable amount of time)

  1. Être, avoir, faire, aller : Présent (5 mins @ 85% or more)
  2. Être, avoir, faire, aller : Passé Composé (5 mins @ 85% or more)
  3. Être, avoir, faire, aller : Imparfait (5 mins @ 85% or more)
  4. LE PRESENT: all regular verbs (10 mins @ 85% or more)
  5. LE PRESENT: irregular verbs (10 mins @ 85% or more)
  6. LE FUTUR: all verbs (10 mins @ 85% or more)
  7. LE CONDITIONNEL: all verbs (10 mins @ 85% or more)
  8. LE PASSE COMPOSE: ALL VERBS (10 mins @ 85% or more)
  9. L’IMPARFAIT: all verbs (10 mins @ 85% or more)

Your 1st assignment is to carefully read the course responsibilities contract (syllabus) with your parents.  All parties fill out the goals section, and bring the signed copy back by Tuesday, September 12th.  You will return the signatures to me.  Keep the rest of the contract in your binder for reference.
—There will be a quiz on the contract on September 12th.

Also, Please respond to all questions in the “Dites-moi de toi” handout.  Please use what’s in your head.  Don’t look up any grammar and only very few words in a dictionary. This will be due on Thursday, September 12th as well. It will not be graded, but you will receive points for completion.